အရွင္နာဂ၀ံသာလကၤာရမွ လႈိက္လႈိက္လွဲလဲွ ၾကိဳဆုိပါတယ္

Thursday, July 15, 2010

ေမတၱာ

အမွန္အားျဖင့္ ေမတၱာသက္၀င္လာေသာအခါ မိမိ ေမတၱာသက္၀င္သူအေပၚ မိမိ အနစ္နာခံရျခင္းသည္ပင္လွ်င္ မိမိ အတြက္ အတုိင္းအဆ မသိေသာ စိတ္ၾကည္နဴးစရာ အျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းသြားေလ၏..။
ခ်စ္ေလသူအတြက္ အနစ္နာခံနဳိင္ေလ အနစ္နာခံရျခင္းအတြက္လည္း စိတ္ၾကည္နဴးရေလျဖစ္၏...
(ဦးေအာင္ေရႊ)

မိမိကုိယ္ကုိ ခ်စ္လွ်င္....

ေလာကတြင္ မိမိေလာက္ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အရာဟူ၍ ဘာမွ်မရွိဟု အဆုိရွိ၏...။ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ အေတြးအျမင္အရ မိမိသည္ မိမိအတြက္ ခ်စ္စရာအေကာင္းဆုံးဟူ၍ ခံယူထားပါလ်က္ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ လုပ္ ေဆာင္ရာ၌မူ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ တကယ္တမ္း ခ်စ္ရာေရာက္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ၾက...။
အမွန္အားျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ တကယ္တမ္း ခ်စ္ပါလွ်င္ ခ်စ္ရာေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔လုိ၏...။ သုိ႔မွသာ မိမိသည္ မိမိအတြက္ ခ်စ္စရာ အေကာင္းဆုံးဟူေသာ အဆုိႏွင့္ညီမည္ျဖစ္၏...။ သုိ႔မဟုတ္ပါက အေျပာတစ္မ်ဳိး၊ အလုပ္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေပလိမ့္မည္..။ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ ခ်စ္ရာေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းဟူသည္ကား ကာယကံမူကုိ လုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ၀စီကံမူကုိ လုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေနာကံမူကုိ လုပ္သည္ျဖစ္ေစ မည္သည့္အမူကုိလုပ္လုပ္ ဓမၼႏွင့္အညီ လုပ္ျခင္းသာျဖစ္၏..။ ဓမၼႏွင့္အညီလုပ္ပါမွ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိက တကယ္တမ္း ခ်စ္ရာေရာက္မည္..။
ဓမၼႏွင့္အညီ မလုပ္ဘဲ အဓမၼသေဘာ အတုိင္းသာ လုပ္ပါက မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ ခ်စ္ရာ မေရာက္ဘဲ ႏွစ္ရာသာ ေရာက္ေလ၏...။
(ဦးေရႊေအာင္)

အေတြးႏွင့္အျမင္

ယေန႔ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ျဖစ္ျဖစ္သမွ်သည္ မေန႔က ကြ်န္ဳပ္တုိ႔၏ အေတြးအျမင္မ်ားမွ ဆင္းသက္သည္...။ ယေန႔ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔၏ အေတြးအျမင္မ်ားသည္ မနက္ျဖန္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔၏ ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ေပလိမ့္မည္..။အေတြး (သကၤပၸ)ႏွင့္ အျမင္(ဒိဌိ)တုိ႔သည္ မွန္ကန္ေသာ အေတြးႏွင့္အျမင္ျဖစ္ပါက မဂၢင္ရွစ္ပါးတြင္ သမၼာသကၤပၸႏွင့္ သမၼာဒိဌိအမည္ကုိ ရ၍ မွားယြင္းေသာအေတြးႏွင့္ မွားယြင္းေသာ အျမင္ျဖစ္ပါက မိစၦာသကၤပၸႏွင့္ မိစၦာဒိဌိ အမည္ကုိရ၏...။
ထုိေၾကာင့္အေတြးႏွင့္အျမင္သည္ ဘ၀အတြက္ အစုန္ႏွင့္အဆန္ လမ္းႏွစ္သြယ္လုံးကုိ ခင္းေပးေလ၏..။
(ဦးေရြေအာင္)

Wednesday, July 14, 2010

သစ္ပင္ႏွင့္ဘ၀

သစ္ပင္တစ္ပင္ကုိ ၾကည့္ေသာအခါ အျမစ္ပိုင္း၊ ပင္စည္ပုိင္း၊ အကုိင္းအခက္ပုိင္းဟူ၍..သုံးပုိင္း ပါ၀င္သကဲ့သုိ... လူ႔ဘ၀ တြင္လည္း ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္း၊ အသိပညာပုိင္းႏွင့္ အတတ္ပညာပုိင္း၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပုိင္း...ဟူ၍ အပုိင္း သုံးမ်ဳိးပါ၀င္၏....။
သစ္ပင္တြင္ အျမစ္ပုိင္း ပ်က္စီးသြားပါက က်န္ေသာ ပင္စည္ပုိင္းႏွင့္ အကုိင္းအခက္ပုိ္င္းတုိ႔သည္ ဘာမွ အသုံးမက်ေတာ့ဘဲ ထင္းေျခာက္ပမာသာျဖစ္၏...။
ထုိးနည္းတူပင္ လူ႔ဘ၀တြင္လည္း ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္း ပ်က္စီးသြားပါက က်န္ေသာ အသိပညာပုိင္းႏွင့္ အတတ္ပညာပုိင္း၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာပုိင္းတုိ႔သည္ အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ေလာက၏...အဆိပ္မ်ားသာျဖစ္၏...။
(ဦးေရႊေအာင္)

သင္ ဘယ္လုိလူစားလဲ

လူသည္ တိရိစၦာန္လုိလည္း ေန၍ရ၏..။ျဗဟၼာလုိလည္း ေနလုိရ၏...။ ျဗဟၼာေယာင္ေဆာင္၍ တိရိစၦာန္လုိလည္း ေနလုိ႔ရ၏။မိမိၾကိဳက္သလုိ ေနလုိ႔ရ၏...။တိရိစၦာန္လုိေနလွ်င္ မိမိကုိယ္က်ဳိး တစ္ခုတည္းကုိသာ ၾကည့္တတ္သျဖင့္ အကုသုိလ္ပြား၏..။ ျဗဟၼာလုိေနလွ်င္ ျဗဟၼစုိရ္အျမင္ျဖင့္ ေလာကအက်ဳိးကုိ သယ္ပုိးတတ္ေသာေၾကာင့္ ကုုသုိလ္ပြား၏..။ျဗဟၼာေယာင္ေဆာင္၍ တိရိစၦာန္လုိေနလွ်င္ကား ေဒ၀ဒတ္အေလာင္း ဆင္သတ္မုဆုိးႏွယ္ ၀န္ေလးေသာအမူကုိ ျပဳရာေရာက္၏..။
တိရိစၦာန္လုိ ေနသူႏွင့္ ျဗဟၼာလုိေနသူတုိ႔ကား ဆုိးသည္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ေျဖာင့္မတ္သူမ်ားျဖစ္၍ သိသာသျဖင့္ ေရွာင္ရလြယ္၏..။ေပါင္းရလြယ္၏..။ ျဗဟၼာေယာင္ေဆာင္၍ တိရိစၦာန္လုိ ေနသူကား မေျဖာင့္မတ္သူမ်ားျဖစ္၍ မသိသာသျဖင့္ ေလာကအတြက္ အႏၱရာယ္မ်ား၏...။ အေျပာကတစ္မ်ဳိး၊ အလုပ္ကတစ္မ်ဳိး၊ သုိ႔မဟုတ္..အသြင္သ႑ာန္က တစ္မ်ဳိး၊အက်င့္စရုိက္က တစ္မ်ဳိးလုပ္တတ္သူမ်ားသည္ ျဗဟၼာ ေယာင္ေဆာင္၍ တိရိစၦာန္လုိ ေနသူမ်ား စားရင္း၌ ပါ၀င္ေပသည္....
(ဦးေရႊေအာင္)

အသိႏွင့္အက်င့္

အသိကုိ မ်က္စိႏွင့္တူသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အက်င့္ကုိ ေျခႏွင့္ တူသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ႏွဳိင္းခုိင္း၍ ဆုိၾကပါ၏။ ေျခမပါဘဲ မ်က္စိျခည္းသာ ရွိေနလွ်င္လည္း မိမိလုိရာခရီးကုိ ေရာက္ေအာင္ မသြားႏွဳိင္။ မ်က္စိမပါဘဲ ေျခခ်ည္းသာ ရွိေနလွ်င္လည္း မိမိလုိရာခရီးကုိ ေရာက္ေအာင္ မသြားႏွဳိင္ရုံသာမက ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲသုိ႔ က်ဖုိ႔က မ်ားေလသည္။ လုိရာခရီးဟူသည္မွာ အျမင့္ဆုံးအားျဖင့္ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ရာနိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေရးပင္ ျဖစ္ေပသည္...။
အနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ ေလာကကုိ မိမိႏွင့္ တစ္သားတည္းထား၍ ခ်စ္တတ္၊ ငဲ့ညွာတတ္၊ျမတ္နဳိးတတ္၊ ခြင့္လြတ္ တတ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ဆက္ဆံေဆာင္ရြက္ေရးပင္ျဖစ္၏...။
(ဦးေရႊေအာင္)

ပထမေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ မွတ္သားဖြယ္ရာ အဆုံးအမမ်ား

၁။ယစ္မသည္ ဥအတြက္အေသခံသည္။
၂။စာမရိသားေကာင္သည္ အၿမီးအတြက္ အေသခံသည္။
၃။ရဟန္းသည္ သီလအတြက္ အေသခံသည္။
၄။သစ္ပင္အားနည္းလွ်င္ ေလမုန္တုိင္း တုိက္လွဲသည္။
၅။ရဟန္းသမာဓိနည္းလွ်င္ ကိေလသာမုန္တုိင္း တုိက္လွဲသည္။
၆။စိတ္သည္ ေတာေမ်ာက္က့ဲသို႔ ေလာ္လည္ဧ။္ ။ အလုိမလုိက္ရာ။
၇။ကာလကုိ လူမစားလွ်င္ လူကုိကာလ စားသည္။
၈။သည္းခံၿခင္း လက္နက္္ေဆာင္လွ်င္ ေဒါသမီးမေလာင္။
၉။တုတ္လက္နက္ေဆာင္လွ်င္ ေခြးေဟာင္သည္။
၁၀။ဦးေခါင္းေၿပာင္ရိတ္ၿခင္းသည္ မာနကုိလည္း ရိတ္သည္မည္ဧ။္ ။
၁၁။ဦးခ်ဳိက်ဳိးေသာ ႏြားသည္ မာနလည္းက်ဳိးသည္။
၁၂။ေၿမြဆုိး ပါးပ်ဥ္းေထာင္လွ်င္ လူရုိက္ခံရသည္။
၁၃။ရန္မေထာင္မွ ရန္ေအာင္သည္။ ရန္ေထာင္ ရန္ေလွာင္မိတတ္သည္။
၁၄။ရန္မလုိမွ ရန္ၿပိဳသည္။ရန္လုိ ရန္ပုိတတ္လွသည္။
၁၅။သေလးႏွံ အဆံမရွိခင္ ေထာင္သည္။ အဆံၿပည့္လွ်င္ညြတ္သည္။
၁၆။ဂါရ၀ကင္းသူ ဂုဏ္သတင္းမၿပဴ။ ႏြားစာငုတ္တုိႏွင့္တူသည္။
၁၇။သူတစ္ပါးေလွကုိဖာႏုိင္လွ်က္ မိမိေလွကုိ မဖာလွ်င္ ေရနစ္တတ္သည္။
၁၈။ဥေဒါင္းငွက္ အက ေကာင္းေသာ္လည္း စအုိေပၚ၍ အဆုိအမည္ခံရသည္။
၁၉။ေရကန္၌ ေမွာ္ကုိဖယ္၍ေသာက္ေရခတ္ရသည္။
၂၀။မသူေတာ္၌ အၿပစ္ကုိဖယ္၍ ဂုဏ္ေကာင္းရွာရသည္။
၂၁။တုံးတတားေလွ်ာက္စဥ္ အရပ္တစ္ပါးမၾကည့္ႏွင့္ ေခ်ာက္သုိ႔က်လိမ့္မည္။
၂၂။သံသရာတံတားေလွ်က္စဥ္ သူတစ္ပါးအၿပစ္မၾကည့္ႏွင့္ သံသရာေခ်ာက္သုိ႔ က်လိမ့္မည္။
၂၃။တရားပြဲကား လူက်ဲတဲ ရပ္ရြာေပ်ာ္ပြဲတသဲသဲ။
၂၄။ရုိေသစြာ ခစားလွ်င္မင္းခစားပင္ မင္းကုိႏုိင္သည္။

ပူေနးေက်ာင္းသား ဘ၀




ပူေနးေက်ာင္းသား ဘ၀
ပူေနးတကၠသိုလ္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘ၀ရဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေလးပါ။ ဤဘေလာ့ဂ္တြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၃ လေလာက္က ျဖစ္မည္ထင္သည္၊ ကိုေကာင္းမြန္၏ သူ၏ေန႕စဥ္ ေက်ာင္းသားဘ၀အေၾကာင္းေလး တစ္ခုတင္ထားပါသည္၊ ေက်ာင္းတက္ ေက်ာင္းဆင္း စာက်က္ေနရတဲ့ ဘ၀ေလးတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္ မဖတ္လုိက္ေသးလ်င္လဲ အရင္လေတြမွာ ျမန္ရွာျပီးဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဤပုိ႔စ္ကေတာ့ ေယ်ဘုယ် ေက်ာင္းတုိင္းအတြက္ မျဖစ္မေန ေတြ႔ၾကံဳရမည့္ အခက္အခဲမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အိႏၵိယျပည္ၾကီးမွာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖက္သန္းရတဲ့ဘ၀ေလးကို စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားအား ခံစားၾကည့္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵေလးတစ္ခုတည္းနဲ႔ ဤပုိ႔စ္ေလးကို တင္ျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

အိႏၵိယကို ေရာက္လာၾကတဲ့ ျပည္ပေက်ာင္းသားတုိင္းမွာ အခက္အခဲမ်ားစြာရွိတယ္ဆုိတာ အိႏၵိယျပည္မွာ ေက်ာင္းတက္ဖူးသူတုိင္း သိရွိျပီးျဖစ္ပါသည္။ ေဒသတစ္ခု စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ပူေနးျမိဳ႕မွာေတာ့ ျပည္ပေက်ာင္းသား မ်ားလာတာေၾကာင့္ အျခားျမိဳ႕မ်ားထက္ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒေတြ ပုိမ်ားေနသည္ဟူ၍ ဆုိပါတယ္။

ပူေနးေရာက္လ်င္
ျမိဳ႕ကိုေရာက္လာတာႏွင့္တျပိဳင္တည္း ပထမဆုံး ေက်ာင္းသားျဖစ္ဘုိ႔ထက္ stay-permit ရဘုိ႔ ပုိအေရးၾကီးေနသည္၊ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ႏုိင္ငံေတြက လြဲရင္ အျခားႏုိင္ငံျခားေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ၁၄ ရက္အတြင္း FRO (Foreign Register Office) သုိ႔ အေျပးသြားရသည္။ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ ႏိုင္ငံမွ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ၁၄ နာရီအတြင္း ေဖာ္ျပပါရုံးသုိ႔ သြားေရာက္ သတင္းပုိ႔ရပါသည္။

ထိုရုံးကို သြားေတာ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံစာမ်ားစြာ ပါရပါတယ္၊ တကၠသိုလ္က ထုတ္ေပးေသာ (၁) Eligible Letter ေခၚ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေၾကာင္း ယာယီေထာက္ခံစာ ေကာ္ပီ။ (၂) ပတ္စပုိ႕မိတၱဴ (၃) ရဲရုံးအတြက္တင္ရန္ A Form C form စသည္မ်ား ျဖည့္ရ (၄) မိမိေနသည့္ အိမ္ (သို႔) အေဆာင္၏ ေထာက္ခံစာ (၅) မိမိတက္မည့္ ဌာနက ထုတ္ေပးေသာ Bonafide ေခၚ ေက်ာင္းသား ျဖစ္ေၾကာင္း certificate (မူရင္း) (၆) ဓာတ္ပုံ ၂ ပုံ ယူေဆာင္ကာ ေဖာ္ျပပါရုံးသို႔ သြားကာ တန္းစီရပါသည္။ ေက်ာင္းသားလက္ခံခ်ိန္ျဖစ္သျဖင့္ ရုံးတုိင္းမွာ ႏုိင္ငံျခားသားေက်ာင္းသားမ်ားသျဖင့္ တန္းစီရတဲ့ ဒုကၡ မေသးလွပါ။

Department မွ Bonafide Certificate
ကိုယ္တက္ေရာက္ သင္ၾကားမည့္ ဌာန Department မွ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ တရား၀င္ျဖစ္ေၾကာင္း လုပ္ထုံးမ်ားကလဲ အမ်ားသား။ International Student Center ေခၚ ျပည္ပေက်ာင္းသားေရးရာဌာန၊ ကိုယ္တက္ေရာက္မည့္ ဌာနႏွင့္ ဘဏ္ တုိ႔ကို ေျပးလြားရေပသည္၊ ျပည္ပေက်ာင္းသားေရးရာဌာနမွ ေက်ာင္းသားျဖစ္ရန္ အခ်က္အလက္ certificate အားလုံးျပီးျပည့္စုံစြာ စစ္ေဆးျပီးမွသာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၆၅၅ သြင္းဘုိ႔ ခ်လန္ (ေငြေျပစာ) ထုတ္ေပးသည္၊ ထုိေငြေျပစာကို ဘဏ္မွာ သြားသြင္းရသည္၊ ထုိေငြးသြင္းျပီး ေျပစာမ်ားျဖင့္ ကိုယ္တက္ေရာက္မည့္ ဌာနသုိ႔ သြားေရာက္ရျပန္သည္၊ ထုိဌာနမွ Department fee ရူပီး ၁၂၀၀၀ (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၅၀ ၀န္းက်င္) တန္ တႏွစ္စာ ခ်လန္ျဖတ္ပုိင္းထုတ္ေပးသည္၊ ဘဏ္သုိ႔ ေျပးရျပန္သည္၊ ဘဏ္မွာက ရာႏွင့္ခ်ီေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက တန္စီးေနၾကသျဖင့္ ေစာင့္ဆိုင္းရသည့္ ဒုကၡ မလြယ္ပါ။ ထုိအားလုံးျပီးကာမွ မိမိတက္ေရာက္မည့္ ဌာနရဲ့ Head လက္မွတ္ျဖင့္ Bonafide Certificate ထုတ္ေပးရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူကာ Department Office မွ တံဆိပ္ရယူျပန္သည္။ ထိုေထာက္ခံစာ အားလုံး စုစည္းျပီးကာမွ အထက္ေဖာ္ျပပါ ရဲရုံး FRO သုိ႔ သြားရသည္။ အခ်ိဳ႕လဲ ဤ procedure မ်ားအားလုံး ၁၄ အတြင္းျပီးႏုိင္သလုိ အခ်ိဳ႕မွာေတာ့ မမီသျဖင့္ ရွိတဲ့ လက္မွတ္ေလးႏွင့္ အရင္တင္ထားရသည္၊ က်န္တာ ေနာက္မွ ျပန္ပုိ႔ရင္ရသည္။ ၁၄ ရက္အတြင္း မပုိ႔ပါက ဒဏ္ရုိက္ခံရမည္။

ေနစရာဘယ္လုိ ဖန္တီးမလဲ?
အခုဆုိရင္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားပါျပီ။ အဓိက အေရးၾကီးသည့္ ျပႆနာတစ္ခုရွိပါေသးသည္။ သူကေတာ့ ေနစရာပင္ ျဖစ္သည္။ International Hostel တြင္ အခန္းရဘုိ႔ မလြယ္၊ ၾကိဳတင္ျပီး တင္ထားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ပင္ တစ္ႏွစ္ေစာင့္ရသည္၊ မႏွစ္က ေရာက္လာေသာ ပါဠိဌာနမွ သီတဂူစတား သူငယ္ခ်င္းေတြ အခုထိ အခန္းမရရွိေသးပါ၊ အျပင္မွာ အိမ္ခန္းငွါး ေနရသည္။ ပူေနး အိမ္ငွါးစရိတ္သည္ ႏွစ္စဥ္ ျမင့္မားလာသည့္အတြက္ တစ္ေယာက္တည္း အိမ္ခန္းငွါးျပီး ေနဘုိ႔ဆုိတာ သီတဂူစတားတုိ႔လုိ ဘုန္းကံနဲသူေတြအတြက္ မျဖစ္ႏုိင္၊ ၾကြားလုိက္ဦးမယ္။ စုေပါင္းငွါးမွသာ လုံျခံဳေရးေရာ ေငြေရးေၾကးေရးေရာ သက္သာမည္။ မႏွစ္က သီတဂူေက်ာင္းသားမ်ား စုေပါင္းငွါးသည့္ အိမ္သည္ တစ္လလ်င္ ၁၂၀၀၀ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃၀၀ ၀န္းက်င္)။ တကၠသုိလ္က အေဆာင္ရလ်င္ေတာ့ ၆ လ ရူပီး ၉၀၀၀ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၀၀) ေပးေဆာင္ရသည္၊ သက္သာသည္ဟု ဆုိႏုိင္သည္၊ လုံျခဳမႈရွိသည္။ ယခုအခါ အခန္းရဘုိ႔ ေစာင့္ဆုိင္းေနသူ waiting lists ေတြ မ်ားစြာ တန္းစီေနသည္။ အခ်ိဳ႕ေတာ့ အေဆာင္မွာ မေနခ်င္ၾက၊ ခ်စ္သူ ရီးစားရွိသူေတြ၊ ပုိက္ဆံတတ္ႏုိင္သူေတြကေတာ့ အျပင္မွာ အိမ္ခန္းငွါးေနၾကသည္၊ ပုိလြတ္လပ္သည္၊ အေဆာင္မွာက အမ်ိဳးသားေဆာင္သို႔ အမ်ိဳးသမီးမတက္ရသလုိ အမ်ိဳးသမီးေဆာင္မွာ လဲ အမ်ိဳးသားမ၀င္ရ၊ ယခုအခါ လုံျခံဳေရးအတြက္ ပုိတင္းက်ပ္လာသည္ျဖစ္ရကား အမ်ိဳးသားဧည့္သည္ သည္ပင္ အမ်ိဳးသားေဆာင္ တက္ခြင့္မရေတာ့ပါ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြ လာေတြ႔လ်င္ ေအာက္ထက္က ဧည့္ခန္းမွာ ေတြ႔ရန္ လုံးျခဳံေရးက လာေျပာေပးသည္။

ဘယ္လုိစားမလဲ?

ေနာက္တစ္ခု အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္တစ္ခု ရွိပါေသးသည္၊ စားေရးေသာက္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။ စားေရးေသာက္ေရးကို ဘယ္လုိ ေျဖရွင္းၾကမလဲ? တကၠသိုလ္အေဆာင္မွာ စားစရိတ္ကို ကိုယ့္ဘာသာ ေျဖရွင္းရသည္။ အခ်ိဳဳ႕တကၠသုိလ္မ်ားက အေဆာင္တြင္ mass ပါသည္။ ျပည္ပေက်ာင္းသား အမ်ားစုသည္ အသားဟင္းကို ၾကိဳက္ၾကသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံသား ၈၅ ရာခုိင္ႏႈံးက အသား မစား၊ ျပႆနာက သူတုိ႔က အသားမစားေတာ့ အခ်ိဳ႕တကၠသုိလ္ေတြရဲ့အေဆာင္မွာ အသားမခ်က္ရ၊ ပူေနးတကၠသိုလ္ကေတာ့ ျပည္ပေက်ာင္းသားေတြခ်ည္း ေနသျဖင့္ ေက်ာင္းသား ၁၀ ေယာက္အတြက္ မီးဖုိခန္း တစ္ခန္းေပးသည္။ အျပင္မွာ အိမ္ငွါးလ်င္ အသားခ်က္ခြင့္ရွိသည့္ အိမ္ကုိ ရွာေဖြ ငွါးရသည္၊ အခ်ိဳ႔အိမ္ပုိင္ရွင္မ်ားက အသားဟင္း ခ်က္စားခြင့္ မျပဳ။ သူငယ္ခ်င္းေတြ စုခ်က္စားလ်င္ အကုန္အက် သက္သာသည္။ သီတဂူစတားတုိ႔ သီးတင္းသုံးေဖာ္ေတြ ဌာနမတူေပမဲ့ အေဆာင္မွာ အတူေန အတူုခ်က္စားသည့္ မိသားစုစနစ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ အလွည့္က် ခ်က္စားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕လဲ အတူမခ်က္ေပမဲ့ ကိုယ့္ဘာသာခ်က္ျပီး စားခ်ိန္ေရာက္ အတူ၀ုိင္းဖြဲ႕စားၾကသျဖင့္ အျခားျပည္ပေက်ာင္းသားမ်ားသည္ပင္ အံၾသခ်ီးမြမ္းၾကသည္။ ျမန္မာေတြက စည္းရုံးမႈရွိသည္၊ cooperation ရွိသည္။ အမ်ားစုႏိုင္ငံေတြက ကိုယ့္ဘာသာ ေနၾကသည္၊ self-life style ကို သေဘာက်သည္။

ပါတီပြဲေလးမ်ား

အေဆာင္မွာေတာ့ ျပည္ပေက်ာင္းသားမ်ား စုေ၀းရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ့္ႏုိင္ငံရဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္၊ ဥပမာ ႏွစ္သစ္ကူးလုိမ်ိဳးေရာက္လာလ်င္ အေဆာင္မွဴးထံ ခြင့္ယူကာ ပါတီပြဲ၊ အတီးအက အခုံ၊ အစားအစာတုိ႔ျဖင့္ က်င္းပတတ္သည္။ အျပင္မွာ အိမ္ခန္းငွါးေနေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြက အေဆာင္မွာ လာစုတက္ၾကသည္။ အေဆာင္သည္ စုရပ္တစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ အမ်ိဳးသားေဆာင္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးေဆာင္သည္ ကပ္လ်က္ရွိေနသည္အတြက္ စုေ၀းရတာ ပုိအဆင္ေျပေနသည္။

သီတဂူစတား ဆုိက္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။



ဦးေရႊေအာင္၏ ေဒ၀ဒတ္

သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံး ရွင္ေဒ၀ဒတ္ လူၾကမ္းျဖစ္ရျခင္း၌ ရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ စရုိက္ဆုိး၊ ဥာဥ္ဆုိးလည္း ပါ၏..။ပတ္၀န္းက်င္လည္းပါ၏..။ ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ မိမိႏွင့္ ယွဥ္လာသူတုိင္းအေပၚ ဦးေခါင္း တစ္လုံး ျမင့္လုိ၏..။ဗုိလ္လုပ္လုိ၏..။ဤသည္မွာ ရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ မာနျဖစ္၏..။မာန..ဟူသည္ ျမင္ျမင္သမွ်ႏွင့္ ယွဥ္ျပဳိင္ လုိေသာသေဘာျဖစ္၏..။ယွဥ္ျပဳိင္ရေသာအခါ မိမိ၌ မရွိေသာဂုဏ္ကုိ တကယ္ရွိသေယာင္ ျပဳရ၏...။ ဤသေဘာကုိ သာေဌယ်ဟု ေခၚ၏..။ထုိ႔အျပင္ မိမိ၌ တကယ္ရွိေနေသာ အျပစ္မ်ား၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကုိ လုံး၀မရွိေလဟန္ ဖုံးကြယ္ရျပန္၏...။ဤသေဘာကုိ မာယာဟုေခၚ၏...။
အမွန္အားျဖင့္ ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သံသရာတစ္ေလ်ွာက္လုံး လူၾကမ္းဘ၀ျဖင့္ က်င္လည္ခဲ့ရသည္မွာ မာန၊သာေဌယ်ႏွင့္ မာယာတုိ႔၏ ဖိစီးႏွိပ္စက္မွဳကုိ မတြန္းလွန္နဳိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏..။သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံး ရွင္ေဒ၀ဒတ္၀န္းက်င္ကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါက မ်ားေသာအားျဖင့္ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္သည္ သူ႔ကုိ လမ္းမွန္ကမ္းမွန္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ ဆဲြေဆာင္နဳိင္သည့္ ပရိသတ္မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ..လူၾကမ္းဘ၀သုိ႔ေရာက္ေအာင္သာ ပုိ႔ေဆာင္သည့္ ပရိသတ္မ်ဳိးသာျဖစ္၏..။အကယ္၍ သူ႔ကုိ ယဥ္ေက်းလာေအာင္ ျပဳျပင္နဳိင္သည့္ ပရိသတ္မ်ဳိးကုိ ေတြ႕လွ်င္လည္း ထုိပရိသတ္မ်ဳိးကုိ သူက ေရွာင္၏...။
ရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ မူလပင္ကုိယ္ စရုိက္ဆုိး၊ ဥာဥ္ဆုိး၊ ၀ါသနာဆုိးတုိ႔အရ..သူသည္ အျမဲတမ္း ဗုိလ္လုပ္ျခင္သူ ျဖစ္ရကား သူ႔ကုိ ဗုိလ္တင္နဳိင္မည့္ ပရိသတ္မ်ဳိးကုိ ရွာ၏...။ ထုိပရိသတ္မ်ဳိးႏွင့္သာ ေပါင္း၏..။ထုိပတ္၀န္းက်င္မ်ဳိးသာ သူေပ်ာ္ေမြ႕၏...။ သူသည္ အႏွစ္မရွိေသာ ေတာ၌ ၾကက္ဆူပင္ျဖစ္ရျခင္းကုိ ေက်နပ္သူျဖစ္၏....ေနာက္ဆုံး၌ အႏွစ္မရွိေသာ ပတ္၀န္းက်င္တုိ႔ေၾကာင့္ ရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ဘ၀ပ်က္ခဲ့ရေလသည္....

ပါရမီ

လူမွန္သမွ် အလုပ္ကုိ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုကုိ လုပ္ေနၾကရ၏..။ ထုိသုိ႔ လုပ္ၾကရာ၌ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ရွိ၏..။ထုိရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ လုိက္၍ ပါရမီသေဘာႏွင့္ ပါရမီမဟုတ္ေသာ သေဘာသည္ ကဲြျပားသြား၏..။ ငါ့အတြက္..သက္သက္ဟူ၍ ရည္ရြယ္လွ်င္ ပါရမီမဟုတ္ေတာ့..။ ေလာကအတြက္ ၊ သူတစ္ပါးအတြက္ဟူ၍ ဆုိသည္ႏွင့္ တစ္ျပဳိင္နက္ မိမိအတြက္ တဂ္မက္ျခင္း ေလာဘကုိ အလုိလုိ ပယ္စြန္႔ျပီးသား ျဖစ္၏...။ ယင္းကုိပင္..ေနကၡမၼပါရမီဟူ၍ ဆုိရ၏။ ေနကၡမၼပါရမီသေဘာ သက္၀င္လာလွ်င္ သာယာဖြယ္ဟူသမွ်ကုိ စြန္႔နဳိင္၏..။ၾကံ့ၾက့ံခံနဳိင္၏၊ ရဲရင့္လာ၏၊
ထုိအခါ ခႏၱီပါရမီသေဘာ ၀င္လာ၏..။ ခႏၱီပါရမီသေဘာ၀င္လာလွ်င္ မည္သည့္ေဘးရန္ကုိမွ် မေၾကာက္ေတာ့။ ေျမွာက္၍လည္း မေျမာက္၊ ေျခာက္၍လည္း မေၾကာက္၊ မိမိက်ရာ တာ၀န္အတုိင္း တရားသျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္သာ ျဖစ္၏။ရရွိလာမည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးကုိလည္း မၾကည့္၊ က်ေရာက္မည့္ ျပစ္ဒဏ္ကုိလည္းမၾကည့္၊ တရားသျဖင့္ျဖစ္ေရးကုိသာ ၾကည့္၏...။ ဤသည္မွာ ဥေပကၡာပါရမီသေဘာျဖစ္၏...။
တပ္မက္စရာေကာင္းေသာ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကုိ စြန္႔လြတ္နဳိင္ေသာ ေနကၡမၼပါရမီ၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ေဘးရန္အႏၱရာယ္ အသြယ္သြယ္တုိ႔ကုိ မေၾကာက္မရြံ႕ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ႏွင့္ ၾကံ့ၾကံ့ခံနဳိင္ေသာ ခႏၱီပါရမီတုိ႔ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာသည္ႏွင့္ တစ္ျပဳိင္နက္ အေကာင္းအဆုိး ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကုိ လ်စ္လွ်ဴရူနဳိင္ေသာ ဥေပကၡာပါရမီသည္ မလဲြမေသြ ေပၚေပါက္လာရမည္ျဖစ္၏...။
ထုိပါရမီသုံးမ်ဳိး ေပၚထြန္းလာသည္ႏွင့္တစ္ျပိဳင္နက္ က်န္ေသာ ပါရမီမ်ား လြယ္လင့္တကူ ျပည့္စုံလာေလ၏..။ ထုိကဲ့သုိ႔ ပါရမီမ်ား ျပည့္စုံလာျခင္းကုိပင္ အရိယာမ်ဳိးေစ့ စုိက္ပ်ဳိးသည္မည္၏...
(ဦးေရႊေအာင္၏..ဓမၼပဒ)

ပန္းႏွင့္ဘ၀

ပန္းမ်ားလွသလုိ လူ႔ဘ၀သည္လည္း လွပါ၏..
ပန္းမ်ားေမႊးသလုိ လူ႔ဘ၀သည္လည္း ေမႊးပါ၏...။
လွေသာ ေမြးေသာ ပန္းမ်ားကုိ ေလာက၌
ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အသုံးခ်၍ ရသလုိ
လွေသာ ေမြးေသာ လူ႔ဘ၀မ်ားကုိလည္း ေလာက၌
ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အသုံးခ်၍ ရပါ၏....
ဘုရားတင္၍ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ပန္းမ်ားကုိ ေလာက၌
ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အသုံးခ်သလုိ
ေလာကအတြက္ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ဘ၀မ်ားကုိ
ုထုိက္ထုိက္တန္တန္ အသုံးခ်၍ ရပါ၏....
(ဦးေရႊေအာင္..၏ ဓမၼပဒ..မွ)

သမၺဳေဒၶဂါထာ ရြတ္ဆုိရျခင္းအက်ဳိး

သမၺဳေဒၶဘုရားရွိခုိးသည္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္း ေဘးရန္မွန္သမမွ်ကင္းေ၀း၏...။အတုိက္အခိုက္ အေႏွာင့္အယွက္မွန္သမ်ွ လြင့္စင္၏..။ မိမိ၏စီးပြား၊သားမယား၊စည္းစိမ္ အုိးအိမ္ဥစၥာ၊ အသက္ ဇီ၀ိတိေျႏၵရန္အေပါင္းမွ ပယ္ရွင္း၏...။
သူခုိး ဓားျပမ်ား လုယက္၊ တုိက္ခုိက္မွဳမွကင္းျပီး အခ်ဳပ္၊အေႏွာင္အဖဲြ႕၊ေထာင္၊ရုံး၊ဂတ္၊အမွဳအခင္းေဘးမွလြတ္ ေျမာက္၏။ ကုိယ္ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရျခင္း၊ ေကာင္းေသာအိပ္မက္ မက္ခြင့္ရျခင္းစေသာ အက်ဳိးမ်ားသည္ မႏၱာန္၏ စြမ္းပကားျဖစ္သည္....။
သမၺဳေဒၶၶဂါထာေတာ္ၾကီးကုိ ေစာင့္ေရွာက္ကုန္ေသာ ဂါထာေစာင့္ပုဂိၢဳလ္မ်ား၊ သမၼာေဒ၀နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္းတုိ႔ အား အခက္အခဲ၊ အၾကပ္အတည္း ရွိတုိင္း အဓိဌာန္ျပဳ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ ေတာင္းခံၾကပါေလ...။ မေသြမုခ် ေတာင္းတုိင္း ျပည့္၀ၾကပါေစသတည္း.....

Tuesday, July 13, 2010

This ဒီဟာကေတာ့ This ဒီဟာပါပဲ

သူသူငါငါ ေျပာၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ား အားလုံးကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံးလုိက္ရင္ This..ဒီဟာဆုိတာကုိပဲ ရပါတယ္..ေလာကီေရးအရ ေျပာေျပာ၊ ေလာကုတၱရာေရးအရ ေျပာေျပာ၊ ဘယ္သူကပဲ ေျပာေျပာ...ဒီဟာကုိပဲ ေျပာၾကတာပဲ...။
ဒီေနရာမွာ ဒီဟာဆုိတာ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ျမင္ရ၊ၾကားရ၊သိရတဲ့ အာရုံမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္...။ဒီအာရုံမ်ားကုိ ေျပာၾကတဲ့ ေနရာမွာ ခ်ဥ္းကပ္မွဳ...သုိ႔မဟုတ္...ေဇာင္းေပးမွဳကုိ လုိက္ျပီး ၀ါဒအမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္...။ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အနဳေလာမနည္းနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ့ ဒုကၡပြားစီးေရးကုိ ျမင္ရပါတယ္...။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ပဋိေလာမနည္းနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ့ ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းေရးကုိ ျမင္ရပါတယ္...။ဒုကၡပြားစီးေရးအတြက္ ေဇာင္းေပးျခင္းကုိ မိစၦာပဋိပဒါလုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္...။ ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းေရးအတြက္ ေဇာင္းေပးျခင္းကုိ သမၼာပဋိပဒါလုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္.....
This 'ဒီဟာကိုပဲ ေဇာင္းေပးတဲ့အခါမွာ ကြန္ျမဴနစ္၀ါဒနဲ႔ ေဇာင္းေပးရင္ This..ဒီဟာက တစ္မ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္..။အရင္းရွင္၀ါဒႏွင့္ ေဇာင္းေပးရင္ This ...ဒီဟာက တစ္မ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္...။This ...ဒီဟာကေတာ့ This ..ဒီဟာပါပဲ...။
(ဦးေရႊေအာင္၏ ဘ၀အက်ဥ္းသားမွ)

ခါးသလား ခ်ဳိသလား

ခ်ဳိေနတဲ့ ထန္းလ်က္ စားမွေတာ့ ခ်ဳိမွာေပါ့..သူက ခ်ဳိတာ စားတာကုိး.. ခါးတာစားေတာ့ ခါးမွာေပါ့..သူက ခါးတာ စားတာကုိး...။ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ရမွာဘဲ...ရမွာေပါ့ ..သူက ေကာင္းတာ လုပ္တာကုိး...မေကာင္းတာ လုပ္မွေတာ့ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ရမွာဘဲ...ရမွာေပါ့..သူက မေကာင္းတာေတြ လုပ္တာကုိး...
အင္း ..အိပ္ရာ၀င္ခါနီး သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေမးတယ္..ဒီေန႔ ေကာင္းတာလဲ မလုပ္ျဖစ္ဘူး..မေကာင္းတာလဲ မလုပ္ျဖစ္ဘူး..ဒီေတာ့ ခါးသလား ..ခ်ဳိသလားတဲ့...

ကုိယ္က်င့္တရားႏွင့္ ဓား

အသိအလိမၼာသည္ ထက္စြာေသာ ဓားႏွင့္တူ၏...။ ကုိယ့္က်င့္တရားမပါေသာ အသိအလိမၼာသည္ လူသတ္သမားကုိင္ေသာ ဓားသဖြယ္ လူ႔ေလာကအတြက္ ၾကီးစြာေသာ အႏၱရာယ္ျဖစ္၏..။ ကုိယ္က်င့္တရားပါေသာ အသိအလိမၼာသည္ ဆရာ၀န္ကုိင္ေသာ ဓားသဖြယ္ လူ႔ေလာကအတြက္ ၾကီးစြာေသာ ေက်းဇူးကုိျပဳ၏.....။


(ဘ၀အက်ဥ္းသားမွ...ေကာက္နဳတ္ေဖၚျပပါသည္)

စာဖတ္နည္း

စာေပဟူသည္ ေခတ္တစ္ေခတ္၏ ေၾကးမုံျဖစ္၏...ဒီလုိဆုိၾကတယ္..အဲဒီေတာ့ စာေပထဲမွာ ေခတ္၏သေဘာ ပါ၀င္တယ္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္..ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္နည္းကုိ ေဖၚျပၾကျခင္းျဖစ္တယ္..စာဖတ္နည္းကုိ SIMACလုိ႔ အတုိေကာက္ဆုိၾကတယ္..အဲဒီထဲက Sဆုိတာကေတာ့Situation..ေခတ္၏အေျခအေနလုိ႔ အၾကမ္းဖ်င္း အနက္ ရတယ္.. Iဆုိတာကေတာ့ ..Intention...စာေရးသူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ စာေရးသူ၏ ေစတနာ..ျဖစ္တယ္..။ Mဆုိတာကေတာ့ Matter...အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္တယ္..A..ဆုိတာကေတာ့ Approach..ခ်ည္းကပ္ နည္း ျဖစ္ တယ္..၊ ယခုေခတ္ကေတာ့ ေဇာင္းေပးျခင္းလုိ႔ ဆုိတယ္..။ C...ကေတာ့..Consistency..အေၾကာင္းအက်ဳိး၊ သုိ႔မဟုတ္..ေရွ႕ႏွင့္ေနာက္ ဆီေလွ်ာ္္ျခင္း ..သုိ႔မဟုတ္ ညီညြတ္ျခင္းျဖစ္တယ္...
အဲဒီေတာ့ စာတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ရင္ျဖစ္ေစ၊ ေရးရင္ျဖစ္ေစ ဒီအဂၤါငါးခ်က္ကုိ ေတြ႕ေအာင္ ရွာရတယ္..၊ ဒီအဂၤါငါးခ်က္ကလည္း ေပၚထင္ၾကီးေတာ့ ရွိမေနရဘူး...။ေပၚထင္ၾကီး ရွိေနျပန္ရင္လည္း ေဒါသသင့္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ရွိေတာ့ ရွိရမယ္..သြယ္သြယ္၀ုိက္၀ုိက္ ရွိရမယ္...ဒါမွဂုဏ္ေရာက္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီငါးခ်က္ထဲမွာ အေရးၾကီးဆုံးကေတာ့ ခ်ည္းကပ္နည္းဘဲျဖစ္တယ္.....


(ဦးေရြေအာင္၏ စာဖတ္နည္း ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္နဳတ္ေဖၚျပပါသည္)

Saturday, November 28, 2009

သတိထား

Myanmar Online ဟုတ္ေခၚေသာ Network တစ္ခုမွ ျပဳလုပ္ထားေသာ #ygnchat ဆိုသည့္ Chatting Server တစ္ခုသည္ spy module ကို အသံုးျပဳျပီး .. Chatter မ်ား၏ Private log မ်ားကို ခုိးယူၾကည့္ရႈ႕ေနပါသည္။ ထုိ Chat မွ Admin Oper Op မ်ားသည္ Chatter မ်ား Private ကိုခိုးၾကည့္က မိန္းခေလးမ်ား၏ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားကို မွတ္သားျပီး ဖုန္းဆက္ျခင္း ၊ Email မ်ားကို ခိုးယူ၍ Email မ်ားအတင္းပို႔ျခင္း ၊ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ားကို ၾကည့္ရႈ႕၍ အတင္းေျပာရည္ေမာျခင္းမ်ားျပဳလု
ပ္ေနပါသည္။ ထို႔အျပင္ Nick register လုပ္ထားေသာ Password မ်ားကို ၾကည့္၍ Chatter မ်ား၏ Email မ်ားကို၀င္ ေရာက္က ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ားကို ခိုးယူၾကည့္ရႈ႕ၾကသျဖင့္ Nick register Password ႏွင့္ Email Password မ်ားကို အတူတူမျဖစ္ေစရန္ အထူးသတိထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ သူတို႔အသံုးျပဳထားေသာ IRC Module မ်ာကို ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီ Command ေလးကို #ygnchat server တြင္ရိုက္ၾကည့္ပါက ျမင္ေတြ႔ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ /module ဆိုေသာ Command ကိုရုိက္ၾကည့္ပါက ေအာက္တြင္ျပထားေသာ စာမ်ားေပၚလာမည္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိေပၚလာေသာ စာသားမ်ားသည္ သူတို႔အသံုးျပဳထားေသာ module မ်ားျဖစ္ပါသည္။ irc.myanmaronline.net.mm *** spy (real-time spying) [3RD] ဆိုေသာ module ကိုထိပ္ဆံုးတြင္ေတြ႔ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထို module သည္ Chatter မ်ား၏ Privacy ကိုတန္ဖိုးထားေသာ မည္သည့္ IRC မွအသံုးျပဳျခင္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ကြန္ျပဴတာတြင္ သူတို႔ေတာ္သည္တက္သည္ဆိုတိုင္း အခုလို႔ အင္တာနက္ကို အသံုးျပဳျပီး အလြဲသံုးစားျပဳလုပ္ ေနေသာ Myanmar Online #ygnchat Server တြင္ အတက္ႏိုင္ဆံုး Chatting မျပဳလုပ္ပဲေနၾကပါရန္ အထူးသတိေပးအပ္ပါသည္။
ဤသတင္းအား သင္၏သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို Forward လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ထိုသူတို႔၏ မတရားျပဳလုပ္မႈ႕မ်ားကို တားဆီးၾကပါရန္ …..။

-irc.myanmaronline.net.mm- *** spy (real-time spying) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** operjoin (Join & sajoin override) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** staff (command /staff) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** ircops (command /ircops) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** m_antidccbug (Anti mIRC dcc exploit) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** getinfo (command /getinfo) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** clones (command /clones) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** m_chgswhois (commands /chgswhois & /setswhois) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** cloak (Official cloaking module (md5))
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** commands (Wrapper library for m_ commands)
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** operpasswd (Failed OPER attempts notifier) [3RD]
-
-irc.myanmaronline.net.mm- *** textban (ExtBan ~T (textban) by Syzop) [3RD]

ေက်းဇူးတင္ပါသည္
ျမန္မာလူမ်ဳိးကိုခ်စ္ေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္

Wednesday, November 18, 2009

Bhikkhuni and Western Sangha split


by Sanitsuda Ekachai, Bangkok Post, October 12, 2009

Bangkok, Thailand -- The late forest monk and meditation master Luang Por Chah was a true visionary.

While his peers did not bother with training Western monks, he did it seriously at his Wat Pah Pong forest monastery in Ubon Ratchathani.

Not only that. The far-sighted master also sent his fleet of phra farang to share with the Western world the gems of Theravada Buddhist practices and teachings.

Now, there are nearly 20 international branches of the forest monasteries in the Luang Por Chah tradition overseas.

True, the Ecclesiastical Council also sends Thai monks to ''spread Thai Buddhism'' abroad.

But the Thai-speaking monks primarily provide religious rites, rituals and a Thai cultural cocoon for Thai immigrants far from home.

In contrast, the strictly disciplined phra farang focus on the core teachings and the practice of vipassana meditation to help people fill their inner void with Buddhist spirituality.

When the Thai clergy is deeply buried in feudalism and ridden with misconduct, these phra farang are indeed a breath of fresh air.

They have proved that monks can indeed remain relevant in the modern world if they are just true to their monastic life and spiritual pursuit.

But success entails great expectations. The greatest expectation, and the most controversial, is the full ordination of women as Bhikkhunis.

For the Thai clergy, their position is clear: Stop dreaming about it.

Ask why, and here's the standard line: the lineage of Theravada Bhikkhuni has died out a long time ago.

With no Theravada Bhikkhunis around to ordain women, reviving the lineage is technically impossible.

Naturally, women who are committed to a monastic life shift their hopes to their phra farang teachers.

With stronger awareness of gender equality in the West and the already substantive research of the Buddhist canon to support the revival of Bhikkhuni ordination, they believe the Western-born phra farang will be more sympathetic and able to effect positive changes on foreign soil.

The ambiguity of the phra farang movement regarding female ordination has helped sustained that hope for the past 30 years.

That hope was shattered last week.

Shock and disillusionment reverberated throughout the Western lay community when they learned that the British-born Phra Brahmvamso, or Ajahn Brahm, was expelled by the Wat Pah Pong clerical community for engineering a Bhikkhuni ordination at his temple in Perth.

The expulsion was endorsed by the Western clergy.

According to Wat Pah Pong, the Western monks must adhere to the laws of the Thai Sangha and Thai state which oppose female ordination.

Ajahn Brahm violated this ground rule. By concealing the ordination from the Wat Pah Pong elders both here and abroad, his action was tantamount to deceit, total disrespect, and a serious breach of trust and communal decision-making based on consultation and consensus.

When given the chance, he refused to declare the Perth ordination null and void and to downgrade the new four Bhikkhunis to mae chee or ten-precept nuns.

So he then must leave.

Instead of feeling angry and disillusioned, we should be thankful. It is finally out in the open where the phra farang elders stand on female ordination.

The women with the Bhikkhuni goals no longer have to waste their time pinning hopes on the Wat Pah Pong clergy. Women just have to look elsewhere.

We should also feel humbled. If the elders who have practiced long and hard are still trapped in gender prejudice and clique mentality, it only shows how much longer, more ardous and trickier the path of spiritual liberation is for beginners like us.

In this sense, the elders remain our teachers. And regardless of the controversy, a monk in the Luang Por Chah lineage has brought about another positive change in Theravada Buddhism for women on foreign soil.

Indeed, Luang Por Chah was a true visionary.