ပံဳးခ်င္သလား မဲ့ခ်င္သလား
ေမတၱာထား ေမတၱပြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕အတြင္းအဇၥ်တၱသႏၲာန္မွာ ပူေနမွာလား….၊ ေအးေနမွာလား….၊ ေအးေနမွာပါ။ ေမတၱာဓာတ္ေတြ ျဖန္႔ေ၀ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေအးေနမယ္။
ေမတၱာက အေအး၊ ေဒါသက အပူ၊ေမတၱာက တည္ၿငိမ္မႈ၊ ေဒါသက လႈပ္ရွားမႈ၊ ေမတၱာက တည္ေဆာက္မႈ၊ ေဒါသက ဖ်က္ဆီးမႈ၊ ေမတၱာက ကုသိုလ္၊ ေဒါသက အကုသိုလ္၊
ေမတၱာက ခ်စ္ျခင္း၊ ေဒါသက မုန္းျခင္း၊ ေမတၱာက အၿပံဳးရုပ္၊ေဒါသက အမဲ့ရုပ္၊ ေမတၱာက ခြင့္လြတ္ျခင္း၊ ေဒါသာက အာဃာတ၊ ေမတၱာက ဆြဲေဆာင္မႈ၊ ေဒါသက တြန္းကန္မႈ။
ေမတၱာအားေကာင္းရင္ ေလာကသံသရာအက်ဳိးေတြ အကုန္ၿပီးသြာမွာပါ။
(သူငယ္ေတာ္ေတာရဆရာေတာ္)
မီးၿငိမ္းပါေစ
ေမတၱာမရွိလွ်င္ ဆင္းရဲသူကို ျမင္သည့္အခါ သနားျခင္း-ကရုဏာ၊ခ်မ္းသာသူကုိ ျမင့္သည့္အခါ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း-မုဒိတာ မျဖစ္နိုင္ေတာ့ပါ။
အက်ဳိးေဆာင္ရြက္ခြင့္ႀကံဳလာပါက မိမိကုိ မလိုလားသူ၏ အက်ဳိးကိုပင္ စိတ္ပါလက္ပါ ေဆာင္ရြက္ေပးလွ်က္ အဖိုးတန္လွစြာေသာ ေမတၱာလက္နက္ကို အခ်က္က်က် သံုးစြဲသင့္ပါသည္။
ေမတၱာသည္ ေရႏွင့္တူသည္။ ေဒါသသည္ မီးႏွင့္တူသည္၊ ေရမ်ားေလ မီးၿငိမ္းေလပင္။
(မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္)
တုမႏိႈင္းသာ
တစ္ေန႔သံုးခါ၊ အုိးတစ္ရာျဖင့္
ခ်က္ကာထမင္း၊ ေကၽြးေမြးျခင္းထက္
မယြင္းစင္စစ္၊ႏို႕တစ္ညွစ္စာ
ႀကိမ္သံုးခါမွ်၊ ေမတၱာပြားမ်ား
က်ဳိးႀကီးမားသည္ ၊ ဘုရားျမတ္စြာ မိန္႔ခြန္းတည္း။
(မဟာစည္ဆရာေတာ္)
တန္ဖိုးသိသူ
ေမတၱာကုိ ေမတၱာနဲ႔တူေအာင္ ပြားရင္ လက္ဖ်စ္တစ္တြက္၊လွ်ပ္တစ္ျပက္၊မ်က္စိတစ္မိွတ္ အခ်ိန္အတြင္း စိတ္ျဖင့္ ညြတ္လိုက္တဲ့ ေမတၱာေတာင္မွ အင္မတန္စြမ္းအားႀကီးပါတယ္လို႔ ဘုရာရွင္က ဂုဏ္တင္ခ်ီးမြန္းထားပါတယ္။
တဒဂၤ အခ်ိန္ကေလးအတြင္းမွာပဲ ထိထိမိမိ ပြားလိုုက္ရင္္ စ်ာန္တရား မဆိတ္သုဥ္းသူ၊ ျဗဟၼစိုရ္တရားရွိသူ၊ ဘုရားအဆံုးအမကုိ လိုက္နာသူ၊ သာသနာျပဳသူ၊ အမ်ားရိကၡာကို အက်ဳိးရွိရွိ အသံုးျပဳေနသူလို႔ ဆိုလို႔ ရပါတယ္။
(တိပိဋကဓရ-ေယာ-ဆရာေတာ္)
အရင္းအႏွီး
အစြမ္းသတၱိရွိရွိ၊ လံု႔လ၀ီရိယ ႀကီးႀကီးမားမားနဲ႕ အလုပ္ကုိ တန္ဖိုးထားလုပ္မယ္ဆိုရင္ ေနရာ ေနရာတကာမွာ ၾသဇာေညာင္းလာပါလိမ့္မယ္။ လုပ္သမွ် အလုပ္ေတြ ေအာင္ျမင္ၿပီး အထြတ္အထိတ္ ေရာက္တယ္ဆိုတာ အရင္းစစ္လိုက္ေတာ့ ႀကိဳးစားၾကလို႔ပါ။ အျမင့္ေရာက္သူတိုင္း လံုးလ၀ီရိယနဲ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ ခ်ည္းပါပဲ။
(မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္)
ျမင္ၾကစမ္းပါ
ဘုရားရွင္ ပြင့္တဲ့အခါကုိ အခါေကာင္းမည္တယ္။ လူ႕ဘ၀ နတ္ဘ၀ ရၾကမႈသည္ ဘ၀ေကာင္း လို႔မည္တယ္။ ၀ီရိယ ထူေထာင္မႈကို ၀ီရိယေကာင္းတယ္လို႔မည္တယ္။
ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိတ့ဲအတိုင္း ၿပီးစီးျပည့္စံုေအာင္ ျမင္ၾကပါ။ သူေတာ္ေကာင္း အစားစားတို႔သည္ နိဗၺာန္၀င္စံ သြားၾကတာ အသီးသီးရွိပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကလဲ ဤကဲ့သုိ႔ အတုယူၿပီး ၀ီရိယကုိ ထူေထာင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာျပည့္စံုၾကမယ္။
ဒါေၾကာင့္ ၀ီရိယကို ထူေထာင္ၿပီး အားထုတ္ၿပီး ယူၾကပါ။
(ေ၀ဘူဆရာေတာ္ႀကီး)
ရဲရင့္သူတို႔၏ စိတ္ထား
“ကုသိုလ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ငါ့တာ၀န္ မရွိဘူး” ဆိုၿပီး တာ၀န္ခ်ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ လံု႕လ ၀ီရိယကင္း တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သူ႕အတြက္ ကုသိုလ္ရလိမ့္ မဟုတ္ဘူး။ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းမွာ အၿမဲတမ္း ငါ့အပၚ တာ၀န္ရွိေနတယ္လို႔ တြက္ ထားရမယ္။
တာ၀န္ရွိေနတယ္လို႔ တြက္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မျဖစ္ေသးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ့ ၀ီရိယ အလိုလိုရလာတယ္။ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ကုသိုလ္ေတြ ခုိင္ၿမဲေအာင္၊ မျဖစ္ေသးတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ တားနိုင္ေအာင္၊ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ ပယ္ရွားနိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ့ ခုိင္ၿမဲတဲ့ လံု႕လ၀ီရိယ၊ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းမွာ ငါ့တာ၀န္ခ်ည္းပဲလို႔ တာ၀န္ကုိ အၿမဲတမ္း ေခါင္းမွာတင္ထားတဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ တာ၀န္ကို ခ်မထားတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႕ ျပည့္စံုရမယ္၊ ရဲရင့္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ ရွိရမယ္။
(သီတဂူဆရာေတာ္ အရွင္ဉာဏိႆရ)
ေအာင္ျမင္မႈ၏ ေသာ့ခ်က္
၀ီရိယမရွိရင္ ဘာမွ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ ၀ီရိယ ဆိုတာ ကာယ၀ီရိယ၊စိတၱ၀ီရိယဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။
ကာယ၀ီရိယဆိုတာက ခႏၶာကို္ယ္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လို႔ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး စာက်က္ စာအံေနတာဟာ ကာယ၀ီရိယ လို႔ေခၚတယ္။
ေစတသိက၀ီရိယဆိုတာကေတာ့ ဒီစာမရရင္(ဒီအလုပ္မၿပီးရင္-မေအာင္ျမင္ရင္) ဒီေနရာက မထေတာ့ဘူးဆိုၿပီး စာက်က္ေနတာကုိ ေစတသိက ၀ီရိယလို႔ေခၚတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေနရာတကာမွာ ၀ီရိယ ရွိၾကပါ။ ဒါမွ ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မယ္။
(မဟာေဇာတိကာရာမဆရာေတာ္)
ေမြးမဆံုး ေသမဆံုး
ေမြးေန႔ကုသိုလ္ျပဳရင္
ခ်ိန္ရွိတိုင္း ျပဳရမယ္။
တရားသေဘာအရ-
အခ်ိန္ရွိတိုင္း - -
ေမြး-ေသေနၾကတာပဲ မဟုတ္္လား။
(မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္)
တစ္ခ်ိန္တည္းသာ
ဘ၀မွာ တကယ္သံုးလို႔ျဖစ္တဲ့ ကိုယ့္အခ်ိန္ဟာ ပစၥဳပၸန္တစ္မ်ဳိးတည္းသာ ျဖစ္တယ္။ အတိတ္က လြန္ခဲ့ၿပီ၊အနာဂတ္ ကလဲ မေရာက္ေသးတာျဖစ္လို႔ စကားအေနနဲ႕ ေျပာလို႔ျဖစ္ေပမဲ့ လက္ေတြ႕မွာ အသံုးခ်လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။
သံုးလို႔ျဖစ္နုိင္တဲ့ ပစၥဳပၸန္တိုင္းကုိ အခ်ိန္ထိန္းကရိယာ သတိ တပ္ဆင္သြားရင္ လုပ္သင့္တာေတြလဲ ဧကန္လုပ္ျဖစ္ မယ္။ ေရွာင္သင့္တာေတြလဲ မုခ်ေရွာင္ ျဖစ္ေတာ့မွာမို႔ ေနာင္ေရးအတြက္ စိတ္ေအးစရာ ျဖစ္သြားရပါတယ္။
(တိပိဋကဓရ၊ ေယာ-ဆရာေတာ္)
သူငယ္တို႔ အိမ္တည္ေဆာက္ျခင္း
ကေလးသူငယ္တို႕သည္ ေျမမႈန္႕ သလဲမႈန္႕တို႕ျဖင့္ အိမ္ေဆာက္လုပ္၍ ကစားၾကေလ၏။ ထိုေျမမႈန္႕သလဲမႈန္႕မ်ား ကို ခင္မင္ျခင္း ၊တြယ္တာျခင္း၊ လိုခ်င္မက္ေမာျခင္း ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး သူငယ္တို႕သည္ ကစားလွ်က္သာ ေနကုန္၏ ။
ထိုကေလးသူငယ္တို႕သည္ ေျမမႈန္႕သလဲမႈန္႕အိမ္မ်ားကို ခင္မင္ျခင္း၊ တြယ္တာျခင္း၊ လိုခ်င္မက္ေမာျခင္း၊ မရွိေတာ့ ေသာအခါ၌ကား ဖ်က္ဆီးႀကဲျဖန္႕ ပစ္လိုက္ၾကကာ ကစားမႈကို ရပ္စဲၾကေလေတာ့၏။
“ရာဓ….သင္တို႕သည္လည္း ရုပ္ကိုဖ်က္ဆီး ႀကဲျဖန္႕ ပစ္ၾကကုန္ေလာ့ ၊ ေ၀ဒနာ-သညာ-သခၤါရ-၀ိဉာဏ္တို႕ကိုဖ်က္ ဆီးႀကဲျဖန္႕ၾကကုန္ေလာ့၊ ကစားမႈကို ၿပီးဆံုးၾကကုန္ေလာ့၊တဏွာကုန္ေအာင္ က်င့္သံုးေဆာက္တည္ၾကကုန္ေလာ့၊ ဤစကားသည္ မွန္၏၊ ရာဓ……တဏွာကုန္ျခင္းသည္ နိဗၺာန္ပင္ျဖစ္သတည္း” ။
(ခႏၶ၀ဂၢ၊ရာဓသံယုတ္၊ပဌမ၀ဂ္၊သတၱသုတ္)
မစင္ကို မထိေလႏွင့္
မစင္တြင္းသည္ ေက်ာက္စရစ္ခဲ၊ အိုးျခမ္းကြဲကဲ့သုိ႔ ေသးငယ္ေသာ အရာ၀တၳဳမွ်ျဖင့္ ထိခိုက္မိေသာ္လည္း အနံ႕ဆိုးထြက္ေလ၏။ လြန္လြန္ကဲကဲ ဆိုးဆိုးရြားရြား အနံ႕ထြက္တတ္၏။
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာသူတို႔သည္ မေျပာပေလာက္သည့္ အေၾကာင္းအခ်က္ကေလးမွ်ျဖင့္လည္း အမ်က္ထြက္ တတ္၏။ အနည္းငယ္မွ် ေျပာရံုျဖင့္လည္း အမ်က္ထြက္တတ္၏။ ခက္ထန္တတ္၏။ အမွတ္အစြဲႀကီးတတ္၏။ ရန္ျပဳေပ၏။
ထိုသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကုိ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း မျပဳအပ္ေပ၊ ေရွာင္ၾကဥ္ရာ၏။
(တိကနိပါတ္၊ ပုဂၢလ၀ဂ္၊ဇိဂုစၧိတဗၺသုတ္)
No comments:
Post a Comment